Pobočka švýcarského výrobce sanitární keramiky Laufen v Česku, která ročně vyrobí přes milion toalet, výrazně expanduje. Daní za to ale je propad do ztráty. V roce 2013 firma vydělala ještě 40 milionů korun, v roce 2014 pak 8 milionů. Loni při nárůstu tržeb o 13 procent na 2,8 miliardy korun ovšem prodělala.

"Exportní trh ve Spojených státech, který jsme loni otevřeli, nám přinesl očekávaných asi 70 milionů korun tržeb. Náklady do vybudování pozice tam byly podle předpokladů vyšší. Další důvod ztráty je celkový rozmach naší výroby. Protočili jsme 230 lidí na 90 nových míst do výroby, vysoká fluktuace nových pracovníků se promítla do nákladů," uvedl generální ředitel společnosti Laufen CZ Ladislav Dvořák. Konkrétní výše ztráty podle něj ještě není spočítána.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru