Víte, na jaké letecké trase vás budou aerolinky nejvíce hýčkat a předhánět se v nabídkách benefitů? Podle zakladatele a šéfa technologické firmy Y Soft Václava Muchny jsou to lety do Asie. Může za to konkurenční boj mezi asijskými a evropskými leteckými společnostmi. Na podobné postřehy z palub letadel či letištních salonků je mladý podnikatel expert − každý rok nalétá služebně mezi kontinenty tolik kilometrů, že by mu to stačilo na tři cesty kolem světa. "Stále častěji potkávám v byznys třídě uspořádání sedaček podle takzvaného all aisle access modelu. Což znamená, že každý pasažér má pohodlný přístup do uličky a nemusí nikoho přelézat. Aerolinky, které to dosud nemají, brzo zjistí, že přichází o cestující," říká Muchna.

Jak se za posledních pět let změnily trendy v mana­žerském létání?

Evropské aerolinky se dostaly pod tlak těch asijských, které nabízí opravdu excelentní servis, a tak dopřávají svým byznysovým cestujícím stále větší komfort. Ať jde o pohodlnější sedačky/postele, lepší jídlo či větší prostor na práci. Před pár lety měly konkurenční výhodu letecké společnosti, které nabízely takzvanou flat bed − sedačku, která se dá jednoduše upravit do úplně rovné postele. Běžné totiž byly sedačky, které nešlo úplně složit a pasažéři si tolik nepohověli. Kdo dnes na dálkových linkách nenabízí flat bed, má velkou nevýhodu. Záleží ale také, kam letíte. Všiml jsem si například, že na linkách do Asie nabízí evropské aerolinky výrazně kvalitnější vína a servis, než dopřávají svým klientům na cestách do USA, kde trh ovládají a nemusí se tolik snažit. S tím souvisí určitá nekonzistentnost nabízených služeb − aerolinky totiž často své propagované produkty nabízejí jen na určitých letech a jste pak nepříjemně překvapeni, že sedíte v úplně jiném typu sedačky, než jste čekali.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru