Firma, kterou vede, loni prodala v Česku více než 47 tisíc nových vozů značek Volkswagen, Audi a Seat, což bylo o 35 procent více než v roce 2014. Přesto se Vratislav Strašil, jeden ze dvou šéfů společnosti Porsche Česká republika, připravuje na dobu, kdy si lidé budou auta pořizovat úplně jinak než nyní. "Firemní i soukromí zákazníci dávají čím dál více přednost nájmům a průběžnému financování auta před hotovostní koupí. Za několik let se nebudeme bavit o prodeji aut, ale spíše o poskytování mobility. A koncern Volkswagen chce být největším poskytovatelem mobility v roce 2025," říká Strašil.

HN: Jak se ještě mění nákupní zvyky českých firem a zákazníků, kteří si pořizují nová auta?

Velkou roli hraje konektivita. Naši zákazníci chtějí být i v autě připojeni a využívat funkcí svého telefonu. Také roste obliba kategorie SUV, tedy poloterénních aut. Za posledních deset let se podíl SUV na českém trhu navýšil desetkrát. Jdeme tomu vstříc, letos uvedeme na trh tři nová SUV.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru