Mám jednoho takového známého, který se velmi důsledně mýlí v odhadu budoucích trendů. Stačí ho chvíli sledovat, dívat se, jaké zboží kupuje, jaké značky se mu líbí a jakým značkám prorokuje světlou budoucnost, a pak to srovnat se situací po několika letech. A když se totéž stává pravidelně, tak si říkáte, že to není samo sebou.

Na totéž přišli před časem i výzkumníci z amerických univerzit, ale dali tomu pevnější rámec, než je empirické pozorování několika lidí. V závěrech své práce tvrdí, že zhruba 13 procent spotřebitelů, kteří koupí nějaký neúspěšný výrobek, tak činí téměř pravidelně. Neúspěšný výrobek si definovali jako takový, který do tří let zmizí z trhu. Jako příklad uváděli MP3 přehrávač Microsoft Zune, Diet Crystal Pepsi a Frito Lay Lemonade (ty příklady asi nejsou, až na Zune, u nás moc známé) – všechny tři produkty poměrně rychle zmizely z trhu, a zvláštní bylo, že nemalé procento zákazníků, kteří kupovali jeden z nich, kupovalo i další neúspěšný. Viz třeba článek v Chicago Tribune.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru