Na podzim roku 2006 představil Jan Janák týmu několika nejbližších spolupracovníků ambiciózní vizi. Inspiroval se zahraničními kavárenskými řetězci, které na tuzemském trhu tehdy nebyly, a rozhodl se podobné kavárny vytvořit i v Česku. Už první myšlenka nezůstala u jedné pobočky, cíl byl jasný − stát se nejvýznamnějším původním českým řetězcem takového typu. To se podle ředitele společnosti CrossCafe Luboše Martínka povedlo. V porovnání s ostatními kávovými řetězci působícími v Česku se podle něj CrossCafe vejde do první pětky. O tom, že se firmě daří, svědčí i její květnové vítězství v prvním ročníku soutěže Franchisa roku.

První kavárna zela prázdnotou

A proč se franšízový řetězec zaměřil na začátku právě na kávu? "Měli jsme slušnou gastronomickou zkušenost, mateřská firma bratrů Janáků už v tu dobu 15 let provozovala plzeňské restaurace a pak majitel přišel s myšlenkou udělat něco opakovatelného a uchopitelného, co se dá zabalit do pomyslného balíčku a dál nabízet partnerům. Kavárna se pro tento koncept jevila jako jednodušší než restaurace. Kuchyně tvoří polovinu složitosti provozu restaurace," vysvětluje Martínek, který stál od začátku u zrodu projektu. Na něm se celou dobu podílejí i oba současní majitelé. Jan Janák vlastní 85 procent společnosti a věnuje se především dlouhodobému směřování značky, designu kaváren a celkové vizuální prezentaci. Martinu Lomnickému patří 15 procent a do jeho kompetencí spadá hlavně finanční řízení a každodenní vedení všech firem, které síť tvoří.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.