Domácí Škodě se stále daří zvyšovat svůj podíl na českém trhu. Za prvních pět měsíců dosáhl oficiálně 32 procent. Trh je ale deformovaný účelovými registracemi vozů, které mají své zákazníky v zahraničí. Po odečtení tohoto vlivu má Škoda 37,5 procenta. A firma chce jít ještě výš. "Plánovaným vstupem do nových segmentů sledujeme i navýšení tržního podílu v Česku," říká mluvčí Škody Vítězslav Pelc.
Firma má nyní své zástupce jen v pěti z celkem 16 kategorií osobních aut. Tam, kde je přítomna, má ale podíl velmi výrazný. Ve třech má Škoda zhruba polovinu, konkrétně v minivozech, v kompaktech a ve střední třídě. V malých vozech pak má dokonce dvě třetiny, to jí ale pomáhají dva modely Fabia a Rapid. Druhý model sama automobilka řadí o třídu výš, na kompaktní vozy je ale příliš malý. Pokud by se pro Rapid a například Dacii Logan či Peugeot 301 vytvořila zvláštní kategorie, měla by Škoda nadpoloviční většinu jak u malých vozů s Fabií, tak v nové "mezikategorii" s Rapidem.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru