Moje generace má příležitost napravit chyby, řekl Duncan Jones a nemluvil o politice či ekonomii, ale o krušné realitě filmových adaptací videoher. "Chtěl jsem, aby diváci pochopili, proč tolik lidí hraje hry a záleží jim na nich," říká režisér snímku Warcraft: První střet, který minulý týden vstoupil do kin. A v Číně zbořil rekordy.

Není divu, že Hollywood v posledních letech hledá klíč k adaptacím her. Když koncem loňského roku všechny filmové časopisy sledovaly, jak nové Hvězdné války usedají na trůn coby film, který utržil historicky největší sumu za první víkend v amerických kinech, videoherní byznys měl už měsíc po bitvě zcela jiných proporcí.

Hvězdné války utržily za první víkend ve Spojených státech bezmála čtvrt miliardy dolarů, celosvětově něco přes půl miliardy. Videohra Fallout 4 však získala loni v listopadu od hráčů přes 750 milionů dolarů jen během prvního dne prodeje.

Od filmového Warcraftu se čekaly velké věci. Když byla tato extrémně návyková on-line hra, v jejímž světě často lidé tráví více času než ve svých skutečných domovech, na vrcholu popularity, hrálo ji přes 12 milionů hráčů.

Ještě koncem loňského roku jich bylo 5,5 milionu.

Tržby World of Warcraft, tedy oné zmiňované on-line hry ze světa Warcraftu, přesahují 8,5 miliardy dolarů, což je ve filmovém světě nepředstavitelné číslo.

Tento víkend však Warcraft, jehož náklady se pohybují kolem 160 milionů dolarů, v amerických kinech propadl a utržil jen necelých 25 milionů.

Zato v Číně jde po prvních pěti dnech od uvedení o nejvýdělečnější zahraniční titul všech dob. Za tu dobu zde dosáhl na částku 156 milionů dolarů.

Filmový Warcraft vznikl v době, kdy se v Hollywoodu mění pravidla hry.

Na rozdíl od superhrdinských komiksů, populárních převážně v Americe, je obliba videoher celosvětová a stále stoupá. Ale zatímco komiksové filmy vydělávají miliardy dolarů a mají úspěch i u kritiků, filmy podle her doposud sklízely převážně výsměch.

Většinou svorně od hráčů, kritiků i běžných diváků. Hollywood nyní bere výzvu zúročit videoherní potenciál "zodpovědně".

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru