Nedělejte ze zákazníků idioty, vrátí se vám to jako bumerang, říká jednoduché pravidlo. Do budoucna se jím asi už bude řídit i řetězec KFC, který se snažil nabídnout novou službu, ale místo toho napsal jen novou kapitolu do příruček o krizové komunikaci. Cennou lekci tomuto fastfoodu daly sociální sítě.

KFC se naučilo, že když nabízíte službu "zdarma", nesmíte její náklady roz­účtovat tak, že ve skutečnosti vyjde dráž než původní nabídka. Velkolepá novinka slibovala rozvoz jídel zdarma, jenže ke každému objednanému jídlu přirážela zhruba třetinu navíc oproti cenám v restauraci. Při objednání několika položek najednou se účet nafoukl tak, že už bylo levnější sednout do auta a pro jídlo si dojet.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Marketéři KFC nepochopili jednoduchou věc.
  • Postavit se k průšvihu čelem je vždycky lepší než rituální marketingové tance.
  • Zásada zní: Nedělejte ze zákazníků idioty, vrátí se vám to jako bumerang.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru