Zákazník si v e-shopu objedná zboží zcela intuitivně, aniž by musel složitě přemýšlet, kam kliknout a co vyplnit. Zaplatí jedním kliknutím pomocí takzvané neviditelné platby. Vybere si čas doručení a nechá si zboží dovézt domů po pracovní době. Pomocí speciální aplikace přitom sleduje v reálném čase kurýra na mapě, a když se blíží, pošle mu zprávu, že má přijet z druhé strany domu, protože je rozkopaná silnice. Moderní technologie už dnes nabízejí při nákupech on-line zážitek budoucnosti. Současnou e-commerce tak ovládá jednoduchost, rychlost, pohodlí a široký výběr možností.

V Česku působí v poměru k počtu obyvatel poměrně velké množství internetových obchodů. "Řada z nich je sice jen málo aktivní, nicméně registrujeme více než 36 tisíc e-shopů," říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). V posledních letech podle něj ale dochází ke konsolidaci českého trhu, na kterém stále více dominují velcí hráči.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se