Služby, které zákazníkům nabízejí české internetové obchody, jsou lepší než v zahraničí. Doprava zboží z e-shopů je v tuzemsku rychlejší a levnější a zákaznický servis kvalitnější než na Západě. Shodli se na tom účastníci kulatého stolu Hospodářských novin na téma trendy v nakupování. Česká e-commerce podle nich předběhla svět paradoxně díky tomu, že se teprve vytváří a obchodníci se snaží udělat pro zákazníka maximum, aby si vybudovali pozici na trhu.

"V Česku má zákazník e-shopů ve srovnání se západním světem nadstandardní podmínky, co se týče servisu, dopravy i cen. Je to dáno historickým vývojem. Například ve Spojených státech už je internetový trh dávno vytvořen a působí na něm velcí tradiční hráči, kteří si relativně málo konkurují. Díky tomu mohou zákazníkovi nabízet horší podmínky než obchodníci u nás, kde je e-commerce stále nová oblast a konkurence výrazně vyšší," vysvětluje spoluzakladatel módního e-shopu Zoot Oldřich Bajer.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se