Obchodní hodnota značky je spojená s jejím významem pro zákazníka. Když spotřebitel ví, že vám může věřit a nejlépe splňujete jeho očekávání, vrátí se k vám zase. Jedno ze základních pravidel reklamního byznysu se potvrdilo i letos, když největší růst v žebříku BrandZ Top 100 zaznamenaly značky, s nimiž se spotřebitelé identifikují nejvíce a které své zákazníky průběžně překvapují zajímavými novinkami.

Překvapení ale musí být příjemné, jinak následuje prudký sešup. Nejvýraznějším příkladem je Volkswagen. Před aférou s falšováním emisních hodnot jeho aut byl s více než devíti miliardami dolarů celkově osmou nejhodnotnější značkou mezi auty. Mohl se dokonce chlubit desetiprocentním meziročním nárůstem. Zato letos není ani v top desítce, kde ho vystřídaly mnohem méně prodávané Tesla a Porsche. Znamená to, že cena značky německé automobilky zasažené skandálem Dieselgate spadla pod necelé čtyři a půl miliardy dolarů, na které je oceněna Tesla.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru