Výsledky maturitních testů ukazují, že v matematice převažuje výuka naučených postupů, tedy těch oblastí matematiky, v nichž už člověka dokáže nahradit počítač. A naopak vzdělávací systém neumí dovést absolventy k tomu, aby si matematiku osvojili jako způsob uvažování, který mohou celoživotně využívat, ať už budou působit v jakémkoliv oboru.

Poukazují na to výsledky jednotlivých úloh u státních maturit, které se poprvé od jejich zavedení podařilo získat iniciativě Maturitní data − odtajněno. Například vyjádření proměnné v jednoduchém vzorci nezvládlo 58 procent maturantů. Podobně dopadla logaritmická rovnice. Praktickou úlohu, za jak dlouho naplní dvě stejně výkonná čerpadla nádrž, nezvládlo vyřešit 84 procent maturantů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.