Výsledky maturitních testů ukazují, že v matematice převažuje výuka naučených postupů, tedy těch oblastí matematiky, v nichž už člověka dokáže nahradit počítač. A naopak vzdělávací systém neumí dovést absolventy k tomu, aby si matematiku osvojili jako způsob uvažování, který mohou celoživotně využívat, ať už budou působit v jakémkoliv oboru.

Poukazují na to výsledky jednotlivých úloh u státních maturit, které se poprvé od jejich zavedení podařilo získat iniciativě Maturitní data − odtajněno. Například vyjádření proměnné v jednoduchém vzorci nezvládlo 58 procent maturantů. Podobně dopadla logaritmická rovnice. Praktickou úlohu, za jak dlouho naplní dvě stejně výkonná čerpadla nádrž, nezvládlo vyřešit 84 procent maturantů.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.