Heuréka! Cermat zveřejnil statistická data o (ne)úspěšnosti maturantů v jednotlivých úlohách maturitních testů.

Konečně je možné lépe analyzovat, co vlastně výsledky maturit sdělují o stavu vzdělání ve sledovaných oblastech. Co vlastně maturitní testy měří, jak fungují, tedy jak spolehlivé a platné informace nám sdělují. To jsme doposud neměli možnost posoudit. Souhrnné statistiky o úspěšnosti a neúspěšnosti maturantů naopak vedly pouze k pravidelným dezinterpretacím o tom, zda se maturanti meziročně zlepšili, či zhoršili. Snahy vysvětlit, že takto není možné výsledky interpretovat, se podobaly příslovečnému hrachu házenému na zeď.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Maturitní testy diskriminují studenty středních odborných škol. Největší překážkou je aplikace matematického myšlení.
  • Maturitní data diagnostikovala chronické nemoci českého veřejného vzdělávání, které neléčíme.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru