Na domácím pivním trhu se schyluje k obchodu, jaký tu dlouho nebyl. V pozoru jsou i banky, poradenské společnosti a právní kanceláře. Plánovaný prodej Plzeňského Prazdroje, který by se mohl, respektive měl brzy "upéct", bude výjimečným soustem.

Podle odhadů by cena za lídra mezi tuzemskými výrobci piva mohla přesáhnout 60 miliard korun. Loni byl v Česku po letech naprosto výjimečným obchodem prodej České gumárenské společnosti zhruba za polovinu ceny, jakou by mohl stát Prazdroj. V poslední větší majetkové změně na pivním trhu na konci loňského roku šlo pak o řádově menší částku.

Osmdesátiprocentní podíl ve skupině Pivovary Lobkowicz získala čínská společnost Lapasan za 1,9 miliardy korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru