Eurowag chce oficiální žádost podat do 20. června. „Cílem EETS je odstranit technologické a administrativní bariéry, kterým v současnosti čelí dopravní společnosti. Ty musí v každé zemi splňovat různé podmínky pro platbu mýta a vybavit vozidlo několika palubními jednotkami. V budoucnu tak budou moci dopravci, přepravující zboží napříč Evropou, vybavit vozidlo pouze jednou palubní jednotkou (tzv. OBU) a uzavřít pouze jeden kontrakt s poskytovatelem služby evropského mýta,“ popisuje princip služby Martin Vohánka, generální ředitel W.A.G payment solutions.

Poskytovateli služby EETS bývají obvykle společnosti, které dosud nabízely úhrady mýtného v různých zemích prostřednictvím svých produktů, tzv. flotilových karet. Jedná se o inkaso mýtného a jeho úhradu provozovateli mýta, zajištění kreditních rizik a výměnu registračních a jiných dat s provozovatelem mýtného systému. Vedle toho poskytovatel služby EETS také vyvíjí a provozuje vlastní palubní jednotky.

K dalším službám, které tito poskytovatelé dopravních služeb obvykle nabízejí, patří například palivové karty nebo servisní síť.

Iniciativa EETS je zanesena v legislativě Evropské unie. „EETS se od počátku potýká s řadou technologických a legislativních výzev a často i nezájmem jednotlivých účastníků naplnit záměr projektu. S nemalým zpožděním se však již projekt stává realitou, neboť několik zemí tuto službu již zprovoznilo a v dalších je v pokročilé fázi její implementace. Eurowag je v současnosti pátou organizací, která o status poskytovatele v rámci unie projevila zájem,“ dodává Martin Vohánka.

Status poskytovatele služby evropského mýta byl do této chvíle udělen čtyřem společnostem - dvěma francouzským, jedné z Itálie a jedné z Německa. Služba EETS je v provozu, nebo bude v nejbližší době zprovozněna v Belgii, Rakousku, Francii, Dánsku, Švédsku a Španělsku.

Související