Jít v Litoměřicích za zábavou na Střelecký ostrov, kde je v upravené odpočinkové zóně u řeky mimo jiné i skatepark nebo biketrialový areál, znamená také projít kolem billboardu, který jen tak z paměti nevymizí. Firma Feco-LT na něm vedle obrázku zmožené ženy na toaletě slibuje, že zařídí "...výcuc, všeho, co smrdí".

Na sexistickou a urážlivou reklamu si stěžují místní lidé, zejména matky s dětmi. "Napsala jsem dopis na radnici, který mi vzápětí podepsalo několik desítek lidí. Ale když jsme zjistili, že billboard je na soukromém oplocení, tak už jsme ho ani neposílali, město by s tím nemohlo dělat nic," řekla matka dvou dětí Lenka Simerská.

"Město Litoměřice stížnost tohoto typu, kterou zmiňujete, neeviduje," potvrdila mluvčí radnice Eva Břeňová. 

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Plakát však zaujal i sociálně ekologické hnutí Nesehnutí. To se obrátilo na pražský magistrát, jelikož společnost má fakturační adresu v Praze. 

Kromě toho, že si na reklamu stěžují místní lidé, sociálně ekologické hnutí Nesehnutí na firmu podalo podnět na pražský magistrát s tím, že reklama je sexistická a urážlivá. Společnost má totiž fakturační adresu v Praze.

"V minulosti jsme na reklamu této firmy dali podnět na krajský živnostenský úřad. Ten nám ale tehdy odpověděl, že reklama visí déle než pět let, tím došlo k promlčení, a zhotovitele tedy není možné potrestat," řekla Kristýna Pešáková z hnutí Nesehnutí. 

Firma se dokonce dostala i do diplomové práce na brněnské Masarykově univerzitě v textu s názvem Ženy a sexismus v české reklamě. A s předchozí verzí poutače si vysloužila i nominaci na anticenu Sexistické prasátečko.

Místní lidé dali dohromady petici za odstranění billboardu, která prostřednictvím internetu kolovala městem. Až na radnici však nakonec nedošla. "Město Litoměřice stížnost tohoto typu, kterou zmiňujete, neeviduje," uvedla k otázce billboardu mluvčí radnice Eva Břeňová.

Otázkou je, zdali by si z petice firma Feco-LT něco dělala. Společnost ustála zmíněnou stížnost na živnostenském úřadu a vedení je se vzhledem billboardů spokojeno. "Ohlasy na ně jsou, ale když se o tom s někým bavím, tak si deset procent lidí říká, že je to pohoršuje. Žádný tlak na odstranění plakátů necítíme," uvedl Jaroslav Novotný z vedení společnosti.

Podle něj se jedná o účinnou reklamu, která dokázala splnit svůj úkol, tedy zaujmout budoucí zákazníky. I on však připouští, že umístění jednoho ze dvou billboardů v rekreační zóně nebylo nejšťastnější řešení. "Je to stoprocentně účinná reklama, ale tuhle lokalitu na ostrově jsme asi nevybrali vhodně," dodal Novotný.