Spotify brzy přibudou starosti. Apple je po necelém roce od spuštění služby Apple Music druhý největší poskytovatel hudebních služeb po švédském Spotify a jeho pozice může na podzim posílit. Základním předpokladem je vydání nové verze aplikace Apple Music, ke které by se uživatelé nestavěli s despektem.

Apple podle zdrojů agentury Bloomberg představí nový design své hudební aplikace už v červnu na vývojářské konferenci WWDC, k uživatelům by se přepracovaný software pro iOS, Android, OS X a Windows měl dostat na podzim.

Apple na nové verzi Apple Music pracuje už více než půl roku. Hlavním cílem vývojového týmu je lépe propojit klasický prodej hudby v iTunes s online službou Apple Music a přehrávačem hudby uložené v telefonu. První generace Apple Music je spíše Frankensteinovo monstrum – narychlo sestavené spojení původního hudebního přehrávače a služby postavené na Beats Music.

Nové uživatelské prostředí bude mít základní černobílé téma s velkým prostorem pro obrázky přebalů hudebních alb. Apple chce také usnadnit sdílení a nákup skladeb. Z funkčního hlediska se Apple údajně soustředí na zlepšení položky „For You“ která nabízí zajímavé nové skladby na základě preferencí konkrétního uživatele. Aplikace nově zavede také oficiální podporu zobrazení textu přehrávaných písní.

Apple má aktuálně 13 milionů uživatelů služby Apple Music proti 30 milionům platících uživatelů Spotify, které má navíc 50 milionů uživatelů bezplatné verze sponzorované reklamami. Obě služby v posledním půlroce rostou srovnatelným tempem, Apple měl při spuštění své služby výhodu v téměř miliardě zařízení s iOS, na kterých je Apple Music předinstalovaná. Výhodou Applu bylo také tříměsíční zkušební období proti měsíci bezplatného poslechu u Spotify.