Když to tak člověk kolem sebe vidí a slyší, může lehce nabýt dojmu, že prezidentské volby plánované na leden 2018 jsou v podstatě zbytečné. Držitel úřadu si zdatně vede v průzkumech popularity, vážný protikandidát neexistuje a ještě k tomu prezidentově lišácké taktice napomáhají sami jeho odpůrci, kteří naletí na každou provokaci, ať už ji pronese osobně hlava státu, nebo jeho Hájek Ovčáček.

Anebo to tak skončit nemusí − pro začátek možná bude stačit, když si Zemanovi soupeři nenechají namluvit, že je to už napsaný a nezměnitelný scénář. A pokud se to opravdu stane a Miloš Zeman svůj mandát obhájí, bude to výsledek demokratické volby, nikoliv neodvratného osudu.

A pak je tu ještě jedna taková drobnost: v tomhle příběhu přece vůbec nejde jen o to, kdo bude sedět po březnu 2018 na Hradě.

Pomalu startujeme

Do voleb sice zbývá ještě dvacet měsíců, první zájemci už se ale začínají hlásit, nebo spíš sondovat terén, což je docela rozumná taktika: vyběhnout v květnu 2016 s řevem, že chci v lednu 2018 sundat prezidenta, který se momentálně těší nejvyšší popularitě za dobu svého mandátu, není ten nejlepší start.

Takže třeba textař Michal Horáček, diplomat Petr Kolář nebo europoslanec Jiří Pospíšil startují jen zvolna − dávají rozhovory, objíždějí zem, což je staromódní, ale pořád účinný způsob, bez něhož se kandidát ani dnes ještě neobejde.

A už se taky objevují první komentáře těchhle neformálních primárek. Jeden z nejzajímavějších a na sociálních sítích hojně sdílený napsal na serveru Mediahub známý politický PR konzultant Karel Křivan. Jmenuje se "Hledání AntiZemana je marketingová tragédie. Jako by to tajně řídil Ovčáček" a chytlavý titulek říká skoro vše.

"Úvaha, že volby vyhraje jakýsi ,AntiZeman', je mimo," píše Křivan. "Problém Zemanových odpůrců je, že myšlenkově i strategicky zamrzli v období mezi prvním a druhým kolem minulé prezidentské volby. Tehdy nepochopili zdánlivě banální věc: cílem volební kampaně je tuto kampaň vyhrát. Tečka. Žádné bonusové body za umělecký dojem se nerozdávají. Jde jen o výsledek. Tým Karla Schwarzenberga se soustředil více na umělecký dojem než vítězství, kampaň projel a od té doby jako by toužili po opakování."

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru