Nápojářské skupině Kofola stouply v letošním prvním čtvrtletí tržby meziročně o 17 procent, z 1,253 miliardy na 1,466 miliardy korun. Provozní zisk jí klesl z 32,3 milionu korun (o 18,6 procenta) na 26,3 milionu korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) ale skupině vzrostl o 6,4 procenta ze 144,6 milionu na 153,8 milionu korun.

Vyšší tržby jsou podle Kofoly především dílem značek Radenska a Rauch, novinek v portfoliu. O desítky procent vzrostly také výnosy značky energetických nápojů Semtex, která nedávno prošla rebrandingem (změnou obchodní značky). Na nižším provozním zisku skupiny se podle Kofoly podepsal pokles tržeb v Polsku, který je způsobený změnou kurzu směrem k vlastním značkám.

"Jsem spokojený. První kvartál pro nás není nejdůležitější, pro nápojáře je klíčová letní sezona a na tu jsme připraveni," komentoval výsledek prvního čtvrtletí generální ředitel Kofoly Jannis Samaras. Skupina vyplatí držitelům akcií 150 milionů korun, což je více, než deklarovala v prospektu emitenta cenných papírů.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy.

K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru