Financování vesmírných misí přináší užitek všem lidem, říká Charles Elachi, který patří mezi přední vědce americké vesmírné agentury NASA. "Do vesmíru neposíláme jediný dolar. Peníze se utratí zde na Zemi, investice vytvářejí pracovní místa pro odborníky, urychlují technologický pokrok," dodává Elachi, který vystoupil na konferenci Elasticom v pražském Foru Karlín. Je přesvědčený, že dříve nebo později nalezneme ve vesmíru život.

HN: Jaké vlastnosti musí mít lidé, kteří chtějí objevovat vesmír?

Prozkoumávat vesmír, k tomu je potřeba mnoha lidí mnoha oborů. NASA má kolem pěti tisíc zaměstnanců − mezi nimi jsou vědci, inženýři, ale například i reportéři, protože je třeba komunikovat s veřejností. Klíčový zde ale není obor, nýbrž vášnivá zvědavost, protože nutí k oddanosti a kreativnímu myšlení. Velmi důležitou vlastností pro výzkum, objevování obecně, je nebát se výzev. Protože děláte něco poprvé. Nemáte žádný návod. Takže oddanost, zápal, nápaditost, to jsou ty potřebné vlastnosti.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru