Za třináct let své existence rozdělila sbírka Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu více než 113 milionů korun. Úkolem fondu s černobílým logem svítícího klubka je propojovat svět vidících se světem nevidomých a dostat lidi s postižením zraku co nejblíže běžnému životu. "Hlavní je ochota zaměstnavatele lidi s postižením zraku přijmout a udělat nezbytné úpravy, jako například nainstalovat čtecí zařízení," říká Přemysl Filip, ředitel Světlušky. "Nevidomí zaměstnanci mají ale i něco navíc − výhodu výborné paměti. Mají paměť mnohem trénovanější než vidící lidé, protože se na ni musí spoléhat. Je to jejich silná stránka, která se dá v zaměstnání dobře využít," upozorňuje Filip.


HN: V polovině dubna se v pražské Stromovce běžel tradiční Noční běh pro Světlušku, kdy účastníci běhají potmě, jen s čelovkou na hlavě. Jak jste na tento nápad přišli a jak tato akce pomáhá?

Ta myšlenka napadla tři naše kamarády, kteří dlouhodobě se Světluškou spolupracují. Sami běhají, tak si řekli, proč neudělat akci se sportovní tematikou. Tak vznikl Noční běh pro Světlušku, jehož letošní ročník byl pátý v Praze, druhý v Brně a premiérový v Jihlavě. Oslovujeme tím nejen mladé běžce, ale i rodiny s dětmi nebo prarodiče s vnoučaty. Není to rozhodně výkonnostní akce, spíš jde o to, zažít si tu atmosféru. Když jsem tam poprvé přišel a před pódiem stálo dva tisíce lidí a rozsvítili si čelovky, byla tma a všichni se chystali k běhu, atmosféra toho okamžiku byla nepopsatelná. Neskutečná chvíle, která se musí sdílet a jakou nevytvoří jen malá skupinka lidí. I proto je tahle akce čím dál oblíbenější, letos v dubnu už běželo v Praze přes 4000 účastníků. Výtěžek se vyšplhal téměř na 1,9 mi­lionu, startovné bylo 450 korun. Zapojují se i nevidomí, součástí programu jsou například nevidomí maséři nebo si lidé mohou vyzkoušet trasování běžců se zrakovým handicapem. Tím se přirozeně propojuje svět vidících a nevidomých a to je náš cíl.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru