Trh hobbymarketů se mění. Noví hráči chtějí expandovat, plánují e-shopy i otevírání dalších prodejen
Češi za zboží pro dům a zahradu ročně utratí kolem 30 miliard korun. Nejčastěji ve specializovaných hobbymarketech, jako je Hornbach (na snímku). autor: ČTK
Českému řetězci UNI Hobby rostou tržby, loni měl obrat 1,3 miliardy korun.
Polský řetězec Mercury Market, který převzal prodejny Baumax, plánuje další expanzi.
Šanci na tomto trhu cítí také velké e-shopy, prodeje zboží pro domácnost a zahradu jim rostou ročně o desítky procent. Přes internet ale začínají prodávat i tradiční řetězce.
Menší, ale rychle rostoucí hráč mezi hobbymarkety na českém trhu, společnost Uni Hobby podnikatele Jiřího Šimáněho, měla loni tržby 1,3 miliardy korun a zisk 35 milionů. Pozitivní vývoj zatím pokračuje i v prvním čtvrtletí, kdy tržby meziročně rostou o čtvrtinu.
"To by mohlo nasvědčovat tomu, že jsme oslovili část bývalých zákazníků Baumaxu," řekl generální ředitel Miroslav Res, který chce "ulovit" i část z celkem 300 tisíc držitelů věrnostních karet tohoto původně rakouského řetězce, který zkrachoval.
Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká
90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity. Sedmičku si můžete objednat zde.
Víte, že...
můžete hodnotit každý článek? Zaujal vás? Nebo byste mu něco vytknuli? Byl krátký, nebo nepřinášel nic nového? Na konci každého článku najdete hodnotící tlačítka.
souhrn zajímavých komentářů, technologických zpráv nebo investičních informací naleznete v našich newsletterech, které pro vás připravují editoři a vedoucí rubrik?