Nové logistické centrum největšího českého dodavatele reklamního textilu jede zatím na zhruba poloviční výkon, ale na hlavní sezónu, která začíná na přelomu března a dubna, je už vše připraveno. Celková kapacita je nyní až 14,5 milionů kusů textilu, přičemž do tří let se počítá s dalším rozšířením kapacit.

„Sklad je nastaven tak, že můžeme vyexpedovat až 250 000 kusů zboží denně. To je cca 3500 beden. Naší hlavní výhodou je ale možnost nárazového navýšení výkonu. V 15:00 se nám může objevit objednávka na 50 tisíc kusů textilu a my jsme ji schopni do 18:30 poslat do světa,“ říká ředitel logistiky Martin Řehoř s tím, že firma díky tomu svým zákazníkům v ČR, Polsku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku garantuje dodání zboží do 24 hodin.

Právě unikátní systém řízení je největším bonusem logistického centra, které vzniklo téměř ze 100 layoutů. Adler dal při vytváření přednost interním zdrojům. Na průběžných úpravách pracují dva vlastní IT manažeři, čímž se dochází ke snížení nákladů a úspoře času potřebného k zavedení případných změn.

Celý skladovací a logistický systém vznikl během šesti měsíců v průmyslové zóně Ostrava Business Park na ploše 11 500 metrů čtverečních. Zhruba polovinu vnitřních prostor zabírají samotné skladovací prostory, druhou část pak logistické a distribuční centrum. V hale pracuje momentálně 38 lidí, kteří se starají o příjem, kontrolu kvality, uskladnění i následné rozřazení a expedici objednávek. Počet pracovníků by se měl v rámci zajištění vyššího výkonu navyšovat až na 56 a v případě plánovaného rozšíření skladu až na více než 120 osob.

Časopis Logistika si sklad prohlédl už těsně po jeho spuštění koncem loňského roku. Tady si můžete přečíst reportáž.