Zelený marketing je rozšířením tradičních principů marketingu o problematiku dlouhodobé udržitelnosti, ochrany životního prostředí o produkci a spotřebu produktů šetrných k životnímu prostředí. Tato myšlenka se poprvé objevila v holistických konceptech již v 70. letech, kdy se projevila jako rostoucí vlna obav o životní prostředí v souvislosti s intenzivní průmyslovou výrobou v některých odvětvích. Tehdejší environmentalismus měl však často jen omezený dosah a soustřeďoval se zpravidla na lokální problémy. Z hlediska zákaznické základny pak cílil spíše na levicové intelektuální elity. Řada firem rovněž brzy vycítila, že proklamace principů zeleného marketingu může být prostředkem, jak před zákazníkem obhájit prémiovou cenu.

Dnešní doba si však žádá víc. Široké masy se zajímají o otázky udržitelnosti a ochrany životního prostředí a totéž vyžadují i od společností. Ty jsou navíc často vnímány jako jedna z hlavních příčin současných environmentálních, ale i ekonomických či sociálních problémů. Zákazníci proto požadují, aby se na řešení (nezřídka globálních) problémů sami intenzivně podíleli.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se