Zelený marketing je rozšířením tradičních principů marketingu o problematiku dlouhodobé udržitelnosti, ochrany životního prostředí o produkci a spotřebu produktů šetrných k životnímu prostředí. Tato myšlenka se poprvé objevila v holistických konceptech již v 70. letech, kdy se projevila jako rostoucí vlna obav o životní prostředí v souvislosti s intenzivní průmyslovou výrobou v některých odvětvích. Tehdejší environmentalismus měl však často jen omezený dosah a soustřeďoval se zpravidla na lokální problémy. Z hlediska zákaznické základny pak cílil spíše na levicové intelektuální elity. Řada firem rovněž brzy vycítila, že proklamace principů zeleného marketingu může být prostředkem, jak před zákazníkem obhájit prémiovou cenu.
Dnešní doba si však žádá víc. Široké masy se zajímají o otázky udržitelnosti a ochrany životního prostředí a totéž vyžadují i od společností. Ty jsou navíc často vnímány jako jedna z hlavních příčin současných environmentálních, ale i ekonomických či sociálních problémů. Zákazníci proto požadují, aby se na řešení (nezřídka globálních) problémů sami intenzivně podíleli.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru