Lze odhadnout, Jak by dnes dopadl v přijímacím řízení na střední školu žák Tomáš Masaryk? Měl by jen dvě přihlášky. Matka kuchařka by trvala na tom, že by měl zkusit aspoň tu německou reálku v Hustopečích (dnes SoŠ a SOU Hustopeče), otec kočí by ho pro jistotu poslal na kováře, protože je to jistota a je to blízko. Na gymnázium v Brně by neměli ani pomyšlení. Tím by jejich ambice skončily.

Jistěže je to nadsázka, ale podobným rozhodováním procházejí čtenáři, jejichž děti v tomto týdnu skládají přijímací zkoušky. Proč se dál drží betonové pravidlo o nejvýše 2 − slovy dvou − přihláškách na střední školu? Notabene dnes, kdy už většina škol používá jednotný přijímací test, vytvořený státní agenturou Cermat?

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru