Historik Karel Herčík, první polistopadový primátor Mladé Boleslavi, dodnes rád vzpomíná na divoké měsíce, když do města plného sovětských vojáků začali přijíždět kapitalisté z německého Wolfsburgu.

"Doma mi dokonce někdo rozbil okno kamenem. Ačkoliv my na radnici jsme o privatizaci Škodovky vůbec nerozhodovali, tak jsme si to schytali. Chodily anonymy, že se chceme zase zaprodat Němcům. Měli jsme telefonáty, že jsme jako Hácha a co se změnilo oproti protektorátu," líčí dnes Herčík nálady ve středočeském městě po rozhodnutí vlády, která při prodeji automobilky dala na konci roku 1990 přednost Volkswagenu před francouzským Renaultem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Z šedivé Mladé Boleslavi se po 25 letech stalo příjemné místo pro život.
  • Prosperitu přinesl německý koncern Volkswagen.
  • Vstup Němců do Škodovky ze začátku mnozí ostře odmítali.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.