Prodej akcií na burze přináší firmám kromě peněz na rozvoj podnikání ještě jednu výhodu navíc: větší publicitu, která má marketingovou hodnotu desítek milionů korun.

Tvrdí to pražská burza, která vypracovala mediální analýzu, s níž se také snaží přesvědčit společnosti o výhodách veřejného prodeje akcií.

Naposledy přes tuzemskou burzu prodávala akcie nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko. Prodej proběhl v prosinci, po více než půl roce příprav.

Podle analýzy tím Kofola získala prostor v českých rádiích, televizi a tištěných i on-line médiích v celkové hodnotě 13 milionů korun.

Tato suma je odhadem ceny, kterou by Kofola musela zaplatit za inzerci v těchto médiích, aby získala srovnatelnou publicitu. Analýza se zaměřila na období od května loňského roku, kdy firma záměr oznámila, až do prodeje akcií v prosinci.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru