Nejvyšší vedení a závodní rada Volkswagenu vypracují rámec budoucí strategie pro hlavní divizi osobních aut společnosti Volkswagen. Hlavním cílem bude zajistit zachování výrobních závodů v Německu, oznámila v pondělí automobilka po zasedání řídicího výboru dozorčí rady. Na odměnách pro členy nejvyššího vedení se výbor nedohodl.

Představitelé odborů ve Volkswagenu se minulý týden dostali do střetu s vedením, které obvinili, že zradilo zaměstnance a chce využít skandál kolem měření emisí jako záminku k propouštění. Podle pondělního prohlášení má vedení a odbory společně vypracovat soubor opatření, která zajistí výrobu v Německu i v době, kdy se automobilka snaží kvůli skandálu omezit náklady. Podle agentury Reuters se zaměří hlavně na krátkodobá a střednědobá opatření a investice.

"Společně chceme překonat dopad skandálu kolem emisí a vést Volkswagen do éry elektrické mobility a digitalizace," prohlásil šéf odborů Bernd Osterloh, který je členem dozorčí rady. Právě Osterloh označil minulý týden management hlavní značky VW za "nespolehlivý" a vyzval k jednání o budoucnosti závodů v Německu.

Řídicí výbor se však podle očekávání nedokázal dohodnout na pravidlech odměňování nejvyšších manažerů. Premiér spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil na závěr zasedání oznámil, že jednání o bonusech v automobilce pokračují a výsledky těchto jednání zatím nemůže a nechce předjímat. Dolní Sasko je druhým největším akcionářem Volkswagenu, dohoda o odměnách musí být dokončena do 28. dubna.

Názory na odměny v dozorčí radě se podle agentury DPA výrazně liší. Dolní Sasko, oborový svaz IG Mettall a závodní rada chtějí kvůli emisnímu skandálu výrazné snížení mnohamilionových odměn. Na stole prý leží několik možností.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller navrhl odměny snížit asi o třetinu, někteří členové představenstva ale trvají na plné platbě odměn, v souladu s uzavřenými dohodami. Jiné návrhy počítají také s úplným zrušením odměn nebo převedením jejich části na nadaci.