Proti českým exportérům je na turecké straně vždy připraven dobrý obchodník, jehož tlak na co nejnižší cenu je extrémní. Kdo s ním chce uzavřít kontrakt, musí počítat s tím, že jej čekají časté cesty do Turecka a tvrdá jednání, osvěžená jen mnoha vypitými šálky čaje. Turecký byznysmen navíc očekává, že veškerá iniciativa bude vyvíjena na straně prodávajícího. A k tomu je ještě třeba přičíst dosti nepřehledné právní a tržní prostředí, špatnou vymahatelnost práva a jazykovou ba­riéru. Takže vyplatí se vůbec usilovat o export do Turecka?

"Turecko představuje největší ekonomiku na Blízkém východě. Řada českých firem v Turecku už působí a obchodní spolupráce s tureckými protějšky je úspěšná. Turecko je velký trh přibližně s 80 miliony obyvatel a může být i výchozím místem pro další obchody do okolních zemí. Tudíž turecký trh je pro české firmy velice zajímavý," říká Bořivoj Minář, viceprezident Hospodářské komory ČR.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se