Proti českým exportérům je na turecké straně vždy připraven dobrý obchodník, jehož tlak na co nejnižší cenu je extrémní. Kdo s ním chce uzavřít kontrakt, musí počítat s tím, že jej čekají časté cesty do Turecka a tvrdá jednání, osvěžená jen mnoha vypitými šálky čaje. Turecký byznysmen navíc očekává, že veškerá iniciativa bude vyvíjena na straně prodávajícího. A k tomu je ještě třeba přičíst dosti nepřehledné právní a tržní prostředí, špatnou vymahatelnost práva a jazykovou ba­riéru. Takže vyplatí se vůbec usilovat o export do Turecka?

"Turecko představuje největší ekonomiku na Blízkém východě. Řada českých firem v Turecku už působí a obchodní spolupráce s tureckými protějšky je úspěšná. Turecko je velký trh přibližně s 80 miliony obyvatel a může být i výchozím místem pro další obchody do okolních zemí. Tudíž turecký trh je pro české firmy velice zajímavý," říká Bořivoj Minář, viceprezident Hospodářské komory ČR.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.