Ve střední třídě je sedanům těsno. Svůj model tu nabízí snad každá automobilka. Zaujmout přitom musí hlavně firemní klientelu. V Česku se to samozřejmě daří domácí Škodě Superb, která je králem třídy, nebo jejímu sesterskému Volkswagenu Passat. Kia Optima zatím zůstává nepovšimnutá − loni se prodalo pouhých 26 kusů. To by se ale s příchodem nové verze, jež prošla faceliftem, mohlo změnit k lepšímu.

Přesněji řečeno, může to zvrátit hlavně verze kombi, která bude během letošního roku vůbec poprvé v historii pro model Optima k dispozici. I sedan má ale řadu předností. Začneme-li designem, zde mu paradoxně prospívá fakt, že potkat ho na českých silnicích chce notnou dávku štěstí. Protože na rozdíl od Passatů a Superbů, které jsou k vidění na každém rohu, je neokoukaný. Navíc − jak má Kia ve zvyku − je jeho design o poznání odvážnější než u sesterského modelu Hyundai i40, s nímž sdílí velkou část techniky. Vůz působí na první pohled nápaditě, moderně a z jistého hlediska i prestižně. Facelift přinesl ještě výraznější světlomety, brzdová světla vzadu nebo masku chladiče. Top výbavu Premium okoření pohledná 18palcová kola.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se