Na české porevoluční privatizaci, zejména na té kuponové, se obvykle nenechá v debatách nit suchá. Podivné operace, pochybní majitelé, tunelování. Nejsvětlejší výjimkou je naopak prodej Škody Auto, k němuž došlo už před čtvrtstoletím.

Když se ale onoho 16. dubna 1991 slavnostně předávalo třicet procent akcií boleslavské Škodovky Volkswagenu, panovaly v Česku velmi silné a politicky podporované obavy ze ztráty národního stříbra a vysávání německým kapitálem. Čas naštěstí ukázal, že německý kapitál patřil k nejkonzervativnějším a nejpředvídatelnějším v privatizaci vůbec. Snažil se tvořit dlouhodobě, s plánem a to se nakonec vyplatilo německým akcionářům i celé české ekonomice.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se