Nápojářské skupině Kofola v loňském roce stouply tržby meziročně o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta na 589 milionů, ukazatel EBITDA o 20,5 procenta na 1,1 miliardy korun. Kofola to oznámila ve středu. Podle skupiny stojí za hospodářským výsledkem vydařené počasí i aktivní vyhledávání příležitostí pro rozšiřování.

Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. Další zásadní změnou byla dohoda o distribuci nápojů značky Rauch. Kofole roste i síť barů UGO se zdravými nápoji, jichž má už přes 60 a jejichž tržby se oproti roku 2014 zvýšily o desítky procent.

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je rád za příznivé počasí, ale mnohem důležitější podle něj je to, že skupina i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů, dokáže růst. "Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích," uvedl Samaras.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru