Ačkoliv společnost Agrofert a hnutí ANO 2011 spolu nemají vůbec nic společného, na některých důležitých tématech se shodnou.

Například na údajném skandálu kolem farmy Čapí hnízdo, kde prý vyvstaly otázky, zda jsou peníze z fondů Evropské unie na podporu malých a středních firem v oboru turismu opravdu určeny na výstavbu rekreačního objektu stoprocentního majitele společnosti s ročním obratem 130 miliard korun.

Případ už vyšetřuje evropský úřad boje proti podvodům OLAF, u kterého ovšem hrozí, že nebude schopen úplně přesně pochopit všechna specifika České republiky.

Takže aby bylo všem a jednou provždy jasno: hnutí ANO nemá s údajným skandálem vůbec nic společného, neboť ten se týká výhradně společnosti Agrofert, s níž nemá společného nic kromě osoby Andreje Babiše. A zejména: v době udělení dotace ještě hnutí ANO vůbec neexistovalo. Proto za údajným skandálem vidí pouze snahu médií poškodit hnutí ANO, ačkoliv by příběh Čapího hnízda bylo možné při troše dobré vůle popsat jako dokonalou ukázku naplnění volebního hesla ANO pro podzimní volby 2016: Česko jako rodinná firma.

Společnost Agrofert pro změnu nemá se skandálem nic společného, protože v době, kdy se o dotaci rozhodlo, neměla s projektem Čapí hnízdo nic společného a bohužel není už schopna dohledat, komu tehdy Čapí hnízdo patřilo.

Za údajným skandálem proto vidí pouze snahu médií poškodit společnost Agrofert.

A sám Andrej Babiš pak už vůbec netuší, komu Čapí hnízdo patří, kde přesně leží, kdo ho za co a proč vlastně postavil, že dostalo dotaci, že dostalo pokutu. Babiš s tím odmítá být jakkoliv spojován. "O žádné pokutě nevím, nikdy jsem o ní neslyšel a vůbec se mě to netýká. Není to moje. Je to nějaké firmy, která patří do holdingu," řekl Babiš ve středu serveru Novinky.cz.

Za údajným skandálem proto vidí pouze snahu médií, která nepíšou pravdu, i když je kvůli tomu koupil, poškodit jeho osobu, hnutí ANO, společnost Agrofert, ministerstvo financí a Českou republiku.

Pokud by snad tato jasná a srozumitelná slova jako vysvětlení nestačila, je možné je doplnit několika dalšími body.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru