Růst celé ekonomiky, nízká nezaměstnanost, levnější energie a nižší dopravní náklady pomáhají velkým obchodním řetězcům s potravinami. Všem společnostem, které letos oznámily své obchodní výsledky za uplynulý kalendářní nebo finanční rok, rostly tržby. Kaufland, Ahold, Lidl či Globus zároveň navýšily svůj zisk nejméně o desítky procent. Výjimkou je ztrátové Tesco, jehož výsledky ale zkreslují účetní odpisy.

"Řetězce dokázaly využít růstu celé ekonomiky. Náklady na energie, které v tomto byznysu představují až patnáct procent celkových nákladů, spíše klesaly. Řetězce také ustály tlaky svých zaměstnanců na výraznější zvýšení mezd," popisuje situaci expert na maloobchod Zdeněk Juračka, někdejší šéf skupiny COOP a bývalý prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Velcí obchodníci s potravinami po skromnějších letech slušně vydělávají. Kaufland, Ahold a spol.
  • Těží z obecně dobré ekonomické situace a levných energií.
  • Dodavatelé šli s cenami často dolů, obchodní řetězce ale nikoliv. Pozice chtějí obchodníci udržet velkými investicemi.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.