Známé římské přísloví říká, že peníze nesmrdí. Pro některé lidi je ale nemyslitelná představa, že si za ně koupí akcie kasin, tabákových firem, výrobců alkoholu nebo zbraní. Řada velkých správců majetku navíc kvůli omezením podobné tituly vůbec nenakupuje. Někteří dokonce preferují zelené nebo takzvané sociálně zodpovědné fondy, v jejichž portfoliu není pro podobné "hříšné" akcie místo.

Porovnání výnosů však ukazuje, že se právě těmto akciím dlouhodobě daří. Potvrzují to například výsledky amerického fondu Barrier (dříve zvaného Vicefund). Ten je známý tím, že se hříšným investicím nevyhýbá. Průměrný roční výnos fondu za deset let se pohybuje kolem sedmi procent, o několik desetin procenta tak překonává americký akciový index S&P 500. V pětiletém období dokonce za rok v průměru vydělal 12,34 procenta proti 11 procentům u S&P 500.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru