Když se před rokem na fasádě brněnské haly Rondo objevil nápis DRFG Arena, zřejmě jen málokdo z kolemjdoucích tušil, co se za zkratkou skrývá. Stejně tak málo pro obyvatele Brna znamenalo jméno Davida Rusňáka, který nového sponzora hokejového stadionu vlastní.

V poslední době už je ale všechno jinak. Rusňákova investiční skupina během loňského roku oznamovala jednu stomilionovou investici za druhou − třeba do budovy v Praze-Chodově, v níž sídlí sportovní hypermarket Decathlon, nebo do telekomunikační společnosti Suntel.

Na podzim pak Rusňák způsobil veřejné pozdvižení, když s majitelem Komety Brno Liborem Zábranským představil projekt nové hokejové arény Za Lužánkami. A začátkem února zase v on-line deníku E15 popsal, jak chce do tří let vytvořit nového poskytovatele internetu s 200 tisíci zákazníků. Navíc je aktivním sponzorem − podporuje JazzFestBrno nebo známého cestovatele Jiřího Kolbabu.

Rusňák je najednou zkrátka všude. Paradoxní na tom je, že mimo lidi z lokální finanční branže vlastně nikdo moc neví, odkud se teprve sedmatřicetiletý byznysmen najednou vynořil a kde na to všechno vzal peníze.

To se ale dá snadno pochopit. Rusňákova podnikatelská hvězda vyletěla až v posledních několika letech, kdy majetek DRFG díky investicím do nemovitostí a telekomunikací postupně nabobtnal téměř na dvě a čtvrt miliardy korun. Z toho o něco více než 600 milionů je jeho vlastní kapitál. Přitom − jak sám rád podotýká − když před jedenácti lety s podnikáním začínal, neměl prakticky nic.

130 milionů

loni podle předběžného odhadu činil zisk DRFG před zdaněním a odpisy. Výnosy skupiny dosáhly 865 milionů korun.

500 lidí

v současnosti pracuje ve 27 firmách, jež DRFG vlastní. Obě čísla by ale podle Rusňáka měla během letošního roku dál růst.

Od dopravy k IT

"Neměl jsem dokonce ani vysokoškolský titul, který má mnoho mých kolegů. Po maturitě v roce 1997 jsem dostal z dalšího studia hrůzu, a tak jsem rovnou nastoupil do obchodního oddělení dopravní firmy Eurotrans Holding ve Zlíně," vypráví. Společnost ale brzy na to zkrachovala, a tak se mladý Rusňák přestěhoval do Brna, kde začal ze dne na den pracovat jako číšník. "Měl jsem tehdy v kapse jen dva tisíce korun, takže jsem potřeboval najít zaměstnání, kde mi zaplatí už po týdnu. Nakonec jsem u toho vydržel skoro čtyři roky, hrozně mě to bavilo," pokračuje podnikatel, který si nedávno kvůli zalíbení v gastronomii koupil vlastní ekofarmu i luxusní restauraci Konfit v brněnské ulici Veveří.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru