Ten výhled skrze jeden zaplněný podnik krátce před pondělní půlnocí mě zaskočil. Stoly tu okupovaly holky. Přesněji řečeno studentky krčící se nad notebooky, rozjařené pracující třicítky v hloučcích i dvojice dam ve středních letech. Bylo to v Brně. Bylo to ve vinárně. A půlka z nich pila pivo.

Vzpomněla jsem si na uplynulé večery, které jsem trávila na úpatí Dolomit, v kraji vyhlášeného červeného vína. A vybavily se mi sklenice kvasnicových piv, které si k mému překvapení objednávaly Italky snad ke každé večeři.

Náhoda? Ne.

Pro potvrzení čerstvé zkušenosti jsem z barů zabrousila do statistik a útrob sociálních sítí. Při zadání dvou jednoduchých klíčových slov se internet hemží průzkumy, které říkají, že "na jedno", vlastně spíš na dvě, ženy po celém světě vyrážejí stále častěji. Evropanky alespoň dvakrát do týdne.

Nevyhledávají jen nápoj samotný, ale i pivní zážitky. Na internetu můžete strávit hodiny brouzdáním po stránkách dámských pivních lig, které pořádají vlastní slavnosti a testování. Twitteru třeba vévodí kanadská The Society of Beer Drinking Ladies, která na duben v Torontu zorganizovala svůj první malý festival malých pivovarů výhradně pro ženy. Skromně nabídla asi tisíc lístků, které se vyprodaly během pár hodin. Teď jsou stránky zavaleny poptávkou pijanek, na něž se nedostalo.

Vášeň Kanaďanek i Američanek pro pivo roste. Ale i Češky ve statistikách konzumace piva figuruje stále výše. Momentálně týdně vypijí dva a půl litru piva, přičemž každý rok si polepší zhruba o jednu deci. Zájem o pivo, značku a původ nápoje pak roste úměrně se vzděláním a příjmem konzumentů.

"Hodně se to změnilo," potvrzuje Lukáš Svoboda, spolumajitel oblíbených moderních pivnic Lokál, které v tuzemsku jaksi učesaly a uhladily pivní kulturu. "Zhruba dvakrát do týdne máme u několika stolů jen hloučky holek. Dají si většinou tak dvě, ale je fakt, že pijí pivo," dodává.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru