Nadaný vysokoškolák chce dnes vymyslet něco nového a založit vlastní start-up. Případně dále studovat a později třeba zakotvit v zahraničí. To velmi komplikuje život firmám, které tradičně přijímají hlavně absolventy. Ještě větší obavy ale mají z budoucnosti. Kvůli demografickému vývoji do pěti let klesne počet absolventů o třetinu. Snaží se tak rychle vyřešit, jak zabránit nedostatku pracovníků.

"Nejen demografický úbytek, ale i růst firem už nyní způsobuje velký boj o absolventy. Studenty oslovujeme v nižších ročnících studia než tomu bylo v minulosti, zveme je k nám na praxi. Stážisty už nenabíráme, aby kopírovali papíry, ale zapojujeme je do zajímavých klientských projektů," uvádí Daniela Čapková z personálního oddělení auditorské společnosti PwC.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru