„Komunikace v Praze jsou kapacitně omezené a nelze je libovolně rozšiřovat. A ne všechny problémy je možné řešit stavebně, lze to ale řešit prostřednictvím moderních technologií," řekl ředitel TSK Ladislav Pivec.

Součástí modernizace byla například instalace kamer, zařízení umožňujících přednostní průjezd MHD nebo instalace sčítačů intenzity dopravy. TSK také instalovala nové semafory a zařízení, která zaznamenají přítomnost chodců nebo cyklistů v křižovatce.

Modernizována byla také zařízení, která zaznamenají v křižovatce například porouchaný automobil - takové zařízení je třeba na Karlovarské. Součástí rekonstruovaných křižovatek jsou také hodiny, které chodcům ukazují, jak dlouho bude ještě svítit červená, či zelená.

Využívána je také LED technologie, která umožní regulovat jas svícení semaforu. To ušetří spotřebu elektrické energie. „Při špatných světelných podmínkách hrozí nebezpečí. Proto jsme řešili i tzv. stmívání návěstidel,“ řekl projektant Lubomír Šembera. TSK tak může semafor buď ztlumit, nebo naopak rozsvítit intenzivněji. Stmívání funguje na 160 místech.

 

 

Modernizace podle Pivce zlepšila dopravu v Praze. „V daných místech se dopravní situace zlepšila, někde i velmi výrazně. Došlo ke zkrácení čekací doby a snížilo se zdržení vozidel o 15 až 35 procent,“ řekl.

TSK dále instalovala 78 nových otočných kamer a zmodernizovala vybavení Těšnovského tunelu.

V centru města se denně pohybuje 550 tisíc vozů, ve vnější časti o 100 000 více. Na nejvytíženějších křižovatkách přejedou denně desítky tisíc aut, například křižovatkou Poděbradská-Kbelská projede denně 70 tisíc vozů.