Deset let staré předpovědi, že bankovnictví se přesune na internet, se nenaplnily. Pobočková síť zůstává nadále důležitá, byť pojem dostupnost dostává zejména pro mladou generaci nový význam. I proto Česká spořitelna chystá novou verzi internetového a mobilního bankovnictví. Pobočky by se pak měly stát především místem poradenství. "Ani nejúspěšnější internetoví prodejci jako třeba Alza nesázejí už jen na internetový portál. Začínají budovat showroomy, protože tam si lidé chodí jejich zboží prohlížet. Alza pak technologie využívá k rychlému a snadnému prodeji. To je koncept, kterému věřím," říká nový šéf spořitelny Tomáš Salomon.

HN: Váš předchůdce Pavel Kysilka poslední rok hodně mluvil o digitální revoluci, která zásadně promění banky. Jaká je vaše vize?

Vidím to podobně. Dneska už je nezpochybnitelné, že se digitálnímu náporu nevyhne žádný obor. Je ale strašně zajímavé podívat se deset patnáct let zpátky. V té době i velmi renomovaní poradci hlásali, že do pěti let banky nebudou potřebovat pobočky, lidé budou řešit finanční služby po internetu a internetový model bank zvítězí. To už dneska nikdo neřekne. Všichni mluví o zdravém mixu − o schopnosti být přítomný všude, kde to lidé potřebují, a zároveň o osobních poradenských službách. Při veškerém respektu, vezměte si, jak technologie ovlivnila prodej hudby. Dneska už skoro nikdo nekupuje cédéčka, ale ten zážitek jít třeba na koncert filharmoniků vám žádná digitální nahrávka nenahradí. Myslím, že se to se dá zobecnit. Vím, že nám technologie brzy umožní hypotéku uzavřít třeba na tři kliky, ale zadluží se tak někdo na dvacet let? I uzavření hypotéky skoro on-line chceme lidem umožnit, ale nejsem přesvědčený, že většině tím nahradíme odborníka, s nímž mohou všechno probrat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru