Spotřebitelské spory půjde nově řešit i přes internet. Speciální platforma pro tento účel bude spuštěna 15. února. Novinku zavádí novela zákona o ochraně spotřebitele, která vstoupila v účinnost 1. února a díky níž je od začátku tohoto měsíce možné řešit spory mezi obchodníky a zákazníky i mimosoudně. Dosud mimosoudní řešení spotřebitelských sporů zákon nijak neupravoval a podnikatelé neměli žádnou právní povinnost se řízení účastnit.

Novela navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady o alternativním řešení spotřebitelských sporů a nařízení Evropského parlamentu a Rady o online řešení spotřebitelských sporů. Podle směrnice by všechny členské státy EU měly zajistit, aby veškeré spory mezi spotřebitelem a obchodníkem vzniklé v souvislosti s prodejem zboží či poskytováním služeb mohly být řešeny mimosoudně, a to i přes internet.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.