Tak silně jako letos dominovala Škoda Auto na tuzemském trhu s auty naposledy v roce 2007. Žebříček opanovala po devíti letech znovu letos v lednu. Zabrala více než 37 procent trhu a patří jí čtyři nejvyšší příčky v žebříčku nejoblíbenějších modelů. 

Meziročně si Škoda Auto polepšila o více než 28 procent. Stala se tak tahounem růstu celého trhu, který se zvedl více než o 11 procent a dosáhl rekordních hodnot. Celkem se v lednu 2016 zaregistrovalo 17 500 nových osobních aut. 

"Pro značku Škoda je leden 2016 v pořadí již 27. růstovým měsícem v řadě bez přerušení," zdůraznil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.

Vyšší meziroční růst z desítky nejúspěšnějších značek zaznamenalo v lednu pouze Audi, tedy další z členů koncernu VW, který je těžce zkoušený aférou Dieselgate. Audi si polepšilo dokonce bezmála o 77 procent.

I další ze silně rostoucích značek patří do týmu VW – jde o Porsche s nárůstem o 59 procent. Naopak samotný Volkswagen téměř sedm procent ztratil, ale i tak si s přehledem udržel druhé místo na trhu před značkou Hyundai.

Naopak Korejcům se první letošní měsíc vůbec nepovedl. Hyundai si meziročně pohoršilo více než o 25 procent a skončilo mezi značkami třetí, Kia o více než sedmnáct procent a vypadla z první desítky.

Níže si prohlédněte deset nejúspěšnějších značek za leden 2016 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená pořadí značky v celém loňském roce:

1. (1.) Škoda                6493
2. (2.) Volkswagen      1631
3. (3.) Hyundai             1175
4. (4.) Ford                   1045
5. (5.) Dacia                   939
6. (9.) Peugeot               561
7. (6.) Opel                     540
8. (11.) BMW                  516
9. (10.) Seat                   506
10. (12.) Audi                 484

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Podle agentury Media Research ale počty registrací nezobrazují věrně situaci na českém trhu s novými auty, protože devět procent z nich se registruje účelově a do tří měsíců odjíždějí k zahraničním zákazníkům.

Dalších přibližně sedm procent osobních vozů končí v takzvané neprůhledné kategorii. To znamená, že se automobily zaregistrují, ale nekupují si je koncoví zákazníci. Také tyto vozy zřejmě končí v okolních zemích, kde jsou nová auta dražší než u nás. Po odečtení těchto dvou skupin vozů měla Škoda Auto v lednu podíl na českém trhu téměř 39 procent.