Obrat švédského prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) stoupl v Česku loni o 25 procent na 3,5 miliardy korun. V Česku a dalších čtyřech zemích plánuje společnost v letošním finančním roce otevřít obchody módní značky COS. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

H&M loni otevřelo v Česku jednu novou prodejnu, a provozuje jich tak 44. V tuzemsku od loňska funguje i internetový obchod značky. H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara.

Švédské společnosti klesl ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí zisk před zdaněním o 8,4 procenta na 7,15 miliardy švédských korun (20,8 miliardy korun). Důvodem byl hlavně silný dolar, který výrazně zvýšil nákupní náklady, a také neobvykle teplé zimní počasí, které snížilo prodej zimního oblečení.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Firma nakupuje zhruba 80 procent zboží v Asii, kde jsou ceny obvykle spojeny s dolarem. Posílení dolaru tak mělo výrazně negativní dopad na její hospodaření. K tomu se přidala neobvykle teplá zima, která snížila prodej zimního oblečení.

Společnost H&M vznikla v roce 1947, na českém trhu působí od roku 2003. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories. Na konci listopadu měla po celém světě 3924 obchodů. V letošním fiskálním roce chce otevřít dalších 425 obchodů, hlavně v zemích, kde již působí. První obchody chystá na Novém Zélandu, Kypru a v Portoriku. V dalších devíti zemích, včetně Japonska a Řecka, chce také spustit internetový prodej, který nyní nabízí ve 23 zemích.