Japonsko se svého premiantství na poli superrychlých a také superdrahých železnic rozhodně jen tak vzdát nechce. Ve středu zahájilo stavbu vůbec první podzemní stanice pro rychlovlaky využívající technologii maglev. "Levitující" soupravy spojí Tokio s městem Nagoja.

Plánovaná trať bude klesat až 40 metrů pod zem a vlak na ní téměř 290 kilometrů z Tokia do Nagoje urazí za 40 minut. Novou linku vybuduje Středojaponská železniční společnost a přijít by měla v přepočtu na 1,15 bilionu korun, což je jen o něco více, než činil rozpočet České republiky v roce 2014.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se