V počítačové laboratoři, malé podkrovní místnosti pražského Českého vysokého učení technického na Karlově náměstí, tančí na monitoru postavičky draka, zajíce, princezny nebo Rumcajse. Jsou to rukou kreslené figurky, jak je známe od českých výtvarníků. Na první pohled se ale liší: kontury sice mají stejné jako kreslené dvourozměrné postavy, jejich těla ale mají 3D rozměr. Třetí dimenzi jim dodává propracované stínování a hloubka obrazu získaná speciálním způsobem vybarvování těla postavičky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Ilustrátorský software InkandRay je výsledkem tříletého výzkumu Daniela Sýkory, sedmatřicetiletého docenta na Fakultě elektrotechnické ČVUT, a dalších čtyř členů jeho týmu.
  • Jejich software dokáže to, co se zatím žádným velkým studiím nepovedlo: dodat třetí rozměr ručně malovaným postavičkám.
  • "Figurky neztrácejí autorské linie od svých výtvarníků, pořád působí lidsky, mile, původně, a ne jako když je vytvořil stroj," vysvětluje Sýkora.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.