Pivovarnické společnosti Heineken ČR v roce 2014 meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin. Společnost je dlouhodobě trojkou na českém trhu.

Firma předloni vystavila 2,24 milionu hektolitrů piva značek Krušovice, Zlatopramen, Březňák, Starobrno a Hostan. "Oproti roku 2013 se jedná o pokles o 4,2 procenta," uvádí zpráva. Prodeje piva v Česku klesly firmě o více než pět procent na 1,74 milionu hektolitrů. Společnost předloni investovala necelých 290 milionů korun, například do nákupu vratných obalů. V roce 2014 zaměstnávala 695 lidí, což je skoro o 70 méně než o rok dříve.

Firma, která je součástí nizozemské skupiny Heineken, je dlouhodobě trojkou na českém trhu za Plzeňským Prazdrojem a Pivovary Staropramen.

Prazdroj v uplynulém finančním roce zvýšil meziročně tržby o více než sedm procent na 13,869 miliardy korun. Zisk před zdaněním ve fiskálním roce od 1. dubna 2014 do 31. března 2015 naopak vinou vyšších investic do pohostinství klesl o dvě procenta na 3,517 miliardy korun.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Staropramen předloni prodělal 2,32 miliardy korun. Důvodem jsou účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila skoro 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy.

Pivovary v Česku předloni uvařily 19,65 milionu hektolitrů piva, což bylo o 2,3 procenta meziročně více. Zatímco domácí spotřeba stagnovala, vývoz vzrostl o osm procent.

Celková spotřeba piva včetně jeho nealkoholické varianty činila 16,29 milionu hektolitrů, meziročně klesla o 0,2 procenta. Každý obyvatel České republiky tak stejně jako o rok dříve vypil v průměru 144 litrů piva. Turisté v Česku předloni vypili 630 tisíc hektolitrů piva. Ze země se vyvezlo 3,65 milionu hektolitrů piva. Data o celkovém trhu za loňský rok ještě nejsou známa.