Vedení britského listu The Daily Telegraph nechalo na pracovních stolech novinářů nainstalovat zařízení, které prostřednictvím snímačů pohybu a teploty zaznamenává, zda jsou žurnalisté přítomni na svém pracovišti. Krabičku nechalo vedení deníku odstranit ještě týž den po protestech personálu i novinářských odborů a poté, co o případu informoval server BuzzFeed.

Přístroj, namontovaný na spodní desce stolu, objevili novináři londýnské centrály listu v pondělí po příchodu do práce. Značku OccupEye vyhledali na internetu a zjistili, že jde o bezdrátové monitorovací zařízení a že osoba, ke které se sbíhají data, vidí, zda sedí za stolem, nebo ne.

Mezitím se o dění v redakci začal zajímat server BuzzFeed a kolem poledne přišel zaměstnancům e-mail vysvětlující, že přístroj zůstane namontovaný čtyři týdny. Jeho úkolem je prý zajistit energetickou úsporu v budově v době, kdy se v ní nachází méně lidí.

BuzzFeed ale poznamenává, že web OccupEye se otázkám životního prostředí příliš nevěnuje a zaměřuje se spíše na to, jak by mohly firmy ušetřit tím, že zmenší kanceláře a vtěsnají více zaměstnanců do menších prostor.

Po kritice odborů, které přístroje označily za "sledování ve stylu Big Brothera", se vedení deníku rozhodlo nechat zařízení ještě ten den odstranit. "Na základě zpětné vazby od personálu jsme se rozhodli senzory okamžitě stáhnout," uvedlo v prohlášení. Dodalo, že se snaží najít jiný způsob, jak zjistit potřebná data týkající se možné energetické úspory, a zaměstnance o něm bude informovat.

Související