Když předloni začali zákazníci reklamovat nejznámější český nůž, ve firmě Mikov pochopili, že se děje něco divného. S proslulou zavírací rybičkou se jim to stalo vůbec poprvé. Vysvětlení se objevilo brzy. Šlo o stejné nožíky z Číny, opatřené dokonce i chráněným logem výrobce Mikovu z Děčínska.
Koncem roku dostal tenhle příběh definitivní tečku: společnost Orion, jež falešné čínské rybičky prodávala, musela zaplatit 300 tisíc odškodnění a ještě se veřejně omluvit. "Ten jejich nožík byl nekvalitní, měl ostré nýty a špatně řezal. Ozývali se nám lidé a ptali se, co jsme to začali vyrábět. Hodně nás to poškodilo," vysvětluje Bedřich Jetelina, mluvčí Mikovu, který ročně prodá 70 tisíc stříbrných rybiček. Ve sporu od začátku nešlo o specifický design nožíku, ten chráněný není, a rybičku tak může vyrábět kdokoliv. Ale ne s tradičním logem Mikovu, které je registrované od roku 1955 a má být pro zákazníky zárukou kvality.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru