Když předloni začali zákazníci reklamovat nejznámější český nůž, ve firmě Mikov pochopili, že se děje něco divného. S proslulou zavírací rybičkou se jim to stalo vůbec poprvé. Vysvětlení se objevilo brzy. Šlo o stejné nožíky z Číny, opatřené dokonce i chráněným logem výrobce Mikovu z Děčínska.

Koncem roku dostal tenhle příběh definitivní tečku: společnost Orion, jež falešné čínské rybičky prodávala, musela zaplatit 300 tisíc odškodnění a ještě se veřejně omluvit. "Ten jejich nožík byl nekvalitní, měl ostré nýty a špatně řezal. Ozývali se nám lidé a ptali se, co jsme to začali vyrábět. Hodně nás to poškodilo," vysvětluje Bedřich Jetelina, mluvčí Mikovu, který ročně prodá 70 tisíc stříbrných rybiček. Ve sporu od začátku nešlo o specifický design nožíku, ten chráněný není, a rybičku tak může vyrábět kdokoliv. Ale ne s tradičním logem Mikovu, které je registrované od roku 1955 a má být pro zákazníky zárukou kvality.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru