Poslední unijní směrnice o ochraně dat je z roku 1995. Tedy z doby, kdy Ivo Lukačovič teprve začal psát v Pearlu katalog internetových stránek, Ondřej Neff možná už pojal nápad na založení Neviditelného psa a Facebook se měl narodit až za dekádu. Je jasné, že unijní pravidla pro ochranu dat neodpovídají současnému on-line světu, a tak Evropská komise přichází s dlouho očekávanou reformou. Zatím jde jen o iniciativu a vytyčení směru. O konečné podobě se budeme nejspíše hádat po celý rok 2016. A je to dobře. Na jedné straně stojí dusivá snaha Evropské komise regulovat pomalu celý on-line svět (především pokud je americký). Na druhé straně si 67 procent Evropanů stěžuje, že nemá dostatečnou kontrolu nad svými on-line daty.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru