Zakladatelka a majitelka jednoho z největších prodejců koupelen a kuchyní v České republice Jaroslava Valová má za sebou zásadní rok. Po čtvrtstoletí přestala být generální ředitelkou společnosti Siko a podnik úspěšně předala potomkům.

"Od začátku jsme podnikali všichni společně a postupně si každý našel svou parketu," hodnotí Valová rozdělení kompetencí mezi dva syny a dceru.

Do čela podniku se postavil prostřední syn Tomáš. Nejstarší Vítězslav je předsedou představenstva a něco jako firemní vizionář posouvající společnost dopředu. Dcera, která je na mateřské dovolené, jinak pracuje jako ekonomka Sika. "Možná by se předpokládalo, že generálním ředitelem se stane ten nejstarší, ale oba pochopili, že je to tak lepší," vysvětluje Valová a zdůrazňuje, že zatímco nejstarší syn chodí s nápady, ten mladší jeho myšlenky dotahuje do konce. O předání společnosti prý začala uvažovat již před osmi lety. "Je správné, že jsme to udělali až letos. Stihli nasbírat více zkušeností," tvrdí Valová s tím, že už se snaží chod firmy sledovat více zpovzdálí.

Siko po 25 letech

◼ Jaroslava Valová založila společnost Siko v roce 1991. Firma má po Česku a Slovensku více než padesát poboček, kde prodává především koupelnové zboží a kuchyně.
◼ Už od začátku podnikání Jaroslavě Valové pomáhali potomci. Prostřední Tomáš se letos stal generálním ředitelem. Nejstarší Vítězslav je předsedou představenstva a vizionářem a dcera Jana je ekonomka.
◼ Společnost se v poslední době více zaměřuje na prodej luxusního zboží a v širším centru Prahy má prodejnu pro náročnější klientelu.
◼ Podnik zaměstnává okolo 600 lidí.

Zanechává za sebou prosperující firmu. Vybudovala síť více než 50 prodejen s koupelnami a kuchyněmi v České republice a na Slovensku. Tržby podniku se za rok 2014 vyšplhaly na 2,5 miliardy korun a porostou i letos, podle odhadů na 2,7 miliardy.

"Mezi plány rozhodně patří rozšíření portfolia kvalitních kuchyní, dveří a do budoucna i podlah, ale rozhodně se nestaneme nějakým hobby marketem," tvrdí Valová, jež si také hodně slibuje ještě od jedné oblasti − rozvoje konceptu luxusního zboží. Dva a půl roku se ho Siko pokoušelo prodávat v obchodě na Zličíně. Místo na okraji Prahy se však ukázalo jako problém.

"Jakmile jsme otevřeli na Rohanském nábřeží v Karlíně, tak sem začali architekti chodit sami. Potvrdilo se, že hlavním kritériem pro úspěch je lokalita," vysvětluje důvody vytvoření nové pobočky v centru manažer Elite Bath Lukáš Školoud. V pražském Karlíně tak od října funguje showroom, který navštěvují především architekti a developeři. Ti doposud nakupovali například konkurenční Los Kachlos nebo Keraservis.

Pořizovací cena luxusní koupelny od Sika se pohybuje v rozmezí od sto tisíc korun až po tři miliony. V karlínském obchodu prodávají například sprchu, která pouští různě teplou vodu, střídá barevné osvícení a údajně dokáže i zlepšit náladu. Přijde na 27 tisíc eur, tedy zhruba 730 tisíc korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru